Чим здивує у новому сезоні Київська опера на Подолі

У вересні 39-й театральний сезон розпочала Київська опера на Подолі (Київський академічний театр опери і балету для дітей та юнацтва). Про родзинки сезону розповів директор-художній керівник Петро Качанов.

– Пандемія вплинула в цілому на життя театрів, але на музичні театри опери і балету, особливо, – зазначив він. – У драматичному театрі на сцені може бути від 2 до 10 людей, а в театрі опери та балету – близько 120 людей одночасно. В умовах карантину не можемо показувати повноцінні оперні вистави, з оркестром, хором, балетом. Тому намагаємося розвести ці три кити опери. Сучасні умови посприяли тому, що багато наших зіркових солістів, які працювали у світових театрах, сьогодні можуть більше виступати у театрі. Пандемія робить нас гнучкішими, в тому числі і щодо репертуару. Для глядачів це може бути навіть корисним: вони побачать щось нове, чого б не побачили за інших умов.

В умовах помаранчевої зони, театр міг продавати квитки лише на половину місць – 220 у великій залі та 60 для артсцени. Обмеження для оркестру – 50 людей на сцені. Оркестрову яму закрили, а музиканти виходили у масках (крім тих, які грають на духових інструментах).

– Раніше успішною виставою вважалася вистава з переаншлагом. Зараз 50% місць – це вже успіх, – каже Петро Качанов. – Люди не бояться ходити в ресторани, супермаркети, бо це для них життєво необхідно. На жаль, культура сьогодні не є такою життєво необхідною, і особисто для мене це боляче. Існує побоювання щодо візитів до театрів. Сподіваюся, з часом це минеться, адже без музики та культури нікуди.

Концепція універсального театру

– Прагнемо створити театр, який не має обмежень. Тобто не обмежується консерватизмом, традиційними догмами, – підкреслює Петро Качанов. – Коли зранку можна з дитиною піти в театр на “Симфонічну абетку”, а ввечері з друзями – на сучасний балет чи оперу. Наша універсальність ще й в тому, що робимо оперу доступнішою для глядача. Виконуємо її українською мовою, а не мовою оригіналу. Є люди, які виступають проти, говорячи, що це порушення канонічності. Вважаю, що виконання мовою оригіналу скоріше інтерес музикантів і солістів, а не глядачів. Коли глядач приходить на оперу, розуміє сюжет і діалоги, він прийде і наступного разу.
Окрім широкого репертуару та доступності, в цій концепції ще є трендовість. Ми дивимося, що відбувається у світі, і намагаємося привнести ці тренди в Україну.

Камерні концерти та поезія

Однією з новинок цьогорічного сезону є цикл камерних концертів “Від чуття”, програму яких формує співак Андрій Бондаренко. Розпочався цей цикл 24 вересня з концерту романсів на музику Сергія Рахманінова. Наступний концерт циклу, 18 жовтня, присвячений музиці французького романтизму.

– Такі програми камерної музики будуть принаймні раз на місяць. В камерному залі можна чути камерну музику, бачити виконавців зблизька. Маємо плани перетворити нашу артсцену на артпростір, де звучатиме не лише музика, – поділився Петро Качанов. – Хочемо в листопаді зробити програму, присвячену українській поезії. Розділити на три дні – співана поезія, лірика та еротика. Запросити сучасних поетів, які читатимуть власні твори. Ми знаходимося на Подолі, це культурно-історичне серце Києва. Хочемо дати можливість творчим людям використати нашу сцену як артмайданчик.

Не відмовилися у театрі і від великих концертів. Один з них – Grand-Gala від головного диригента театру Віктора Плоскіни. Це його концерт-презентація, з улюбленими творами та солістами.

Прем’єри: Чарівна флейта та Аладін

Спільно з Андрієм Маслаковим у театрі готують оперу “Чарівна флейта” Моцарта, прем’єра якої відбудеться в студії Національної музичної академії, а потім увійде в репертуар театру. Це сучасна версія Чарівної флейти з перекладеними українською діалогами.

Також в планах –  два балети. Одноактний балет у постановці сучасного хореографа Артема Шошина, який презентують в листопаді-грудні 2020. Та балет “Аладін”, музику якого спеціально для театру написав композитор Олександр Родін.

Хітовий бродвейський мюзикл на київській сцені

Київська опера стала одним з ініціаторів проєкту Громадського бюджету Києва School of Rock. Це постановка бродвейського мюзиклу Ендрю Ллойд Вебера, який досі з успіхом йде на світових сценах. Проєкт підтримало понад 2 тисячі киян. Якщо він увійде до переліку успішних проєктів ГБ-2021, постановку здійснять наступного року.
У мюзиклі йдеться про музиканта, епатажного рокера, якого ніхто не розуміє. Він випадково потрапляє на заміну вчителем до школи та створює з дітьми рок-гурт. Вони беруть участь у дорослому фестивалю, де дивують всіх своїм виступом.
В рамках проєкту планується відкритий кастинг для дітей та дорослих, які отримають шанс взяти участь у професійній постановці. За умовами попереднього договору, правовласники нададуть можливість показати у Києві постановку 20 разів протягом року – з березня 2021 до березня 2022.

«Якщо ти не йдеш у театр – театр приходить до тебе»

Київська опера продовжує проєкт музичних відео, який народився під час карантину.  Його місія  – наблизити високе оперне мистецтво до глядачів. Першими герої опери Гаетано Доніцетті «Viva la mamma» заспівали на столичному Житньому ринку. У новому ролику Фігаро, персонаж опери Вольфганга Амадея Моцарта «Весілля Фігаро», опинився в одному з вагонів Київського метро і зваблює пасажирів своїм співом. Наступною стане інтевенція у столицю героїв опери “Богема”  Джакомо Пуччіні.

Leave a Reply