У Київській опері відбулася прем’єра легендарної історії кохання

17 червня у Київському театрі опери та балету на Подолі представили прем’єрний показ опери Шарля Гуно «Ромео і Джульєтта» у постановці режисерки Олександри Зіберт, диригент-постановник, народний артист України Василь Василенко.

У 1999 році опера «Ромео і Джульєтта» була поставлена у Національній опері України відомим німецьким режисером Міхаелем Гензелем, і протрималася в репертуарі декілька сезонів.

На відміну від постановки кінця дев’яностих нинішня вистава не має розкішних костюмів, прикрас та декорацій. Сценічний простір першої дії прикрашають лише декоративні мури, що трансформуються в уявний балкон Джульєтти, церкву отця Лорана чи нічну веронську вуличку. Цей мінімалізм декорацій дозволяє глядачеві повністю сконцентруватися на трагічній історії кохання.

Особливістю постановки також є український переклад вистави, втілений спеціально для цієї вистави Анною Волинською. Це значно полегшує глядачу розуміння, однак спричиняє незручності виконавцям, яким у майбутньому, можливо, доведеться перевчити партію мовою оригіналу, як це є загальноприйнятим у світовій оперній практиці.

Ще однією особливістю є значне скорочення вистави: з великої класичної опери у 5 діях з прологом залишилися лише найважливіші сюжетні сцени, які об’єднали у дві частини. Деякі сцени виглядали досить схематичними, а розкриттям багатьох другорядних героїв, які вносять своєрідний шарм у цю прекрасну оперу, місця у постановці майже не залишилося.

Серед успішної складової постановки можна відзначити майстерне звучання оркестру під орудою відомого українського диригента Василя Василенка, який до 2014 року був головним диригентом Донбас-опера, а нині співпрацює з Національним Президентським оркестром та викладає у Національній музичній академії імені Петра Чайковського.

Прекрасний ніжний та зворушливий образ Джульєтти створила молода українська співачка, учениця славнозвісної Марії Стеф’юк — Юлія Засімова. Окрасою вечора став знаменитий вальс Джульєтти з першої дії вистави.

Виконавець партії Ромео — тенор Анатолій Погрібний був на відміну від колеги дещо скутим, і зміг повноцінно розкритися лише у другій частині вистави.

Серед другорядних персонажів яскравий характерний образ створила Тамара Ходакова. ЇЇ паж Стефано найменшою появою на сцені підкорював увагу глядачів. Цікавий акторський образ створила виконавиця ролі Гертруди, молода співачка Анастасія Поліщук.

Тібальд у виконанні соліста театру Олександра Монастирського вийшов досить оригінальним, хоча тембр голосу цього співака важко назвати гарним. А ось виконавець Отця Лорана- Олексій Піголенко має непогані вокальні здібності, але молодому співакові все ще бракує сценічного досвіду.

«Ромео та Джульєтта» Шарля Гуно у Київській опері — це позачерговий простір вічного повернення. Тут за рамками — стінами криється щирість та вірність, за скелями непорозуміння ховається сила кохання, але жорстокість, байдужість суспільства та егоїзм не залишають місця світлим почуттям. Закохані стають безневинними жертвами непримиренного соціуму», — прокоментувала свій режисерський задум постановниця Олександра Зіберт.

Тетяна АСАДЧЕВА