У Київській опері відбулася прем’єра неокласичного балету «Лускунчик»

У Київській опері — так віднедавна скорочено називають столичний муніципальний академічний театр опери і балету для дітей та юнацтва — відбулася прем’єра неокласичного балету «Лускунчик» у постановці Артема Шошина. Варто відразу зауважити, що існує безліч варіацій сценічних сюжетів казки Гофмана на музику Петра Чайковського. Кілька показують у Києві інші театри, зокрема Національна опера та «Київ Модерн Балет». Утім постановка Артема Шошина має сюжетні особливості і хореографічну мову, які на «відмінно» втілила вся творча команда.

Сценічне оформлення (Тетяна Бєлік) відразу налаштовує на 1940-1950-ті роки. Бо на стінах портрети Кларка Гейбла, якого всі запам’ятали після екранізації «Віднесених вітром» та незрівнянної Вів’єн Лі. (Вперше балет поставили у грудні 1892 року). А далі несподіване чергування навіть трохи водевільних сцен, ліричних, драматичних і комедійних.

Оригінальні костюми (Катерина Маньковська). Усе це нагадує, що в казках буває різне: потворні ляльки перетворюються на красивих юнаків; дівчатка за лічені хвилини можуть стати не менш чарівними юнками; від мишей може захищати ватага солдатиків-напівніндзь; російський танець може танцювати ведмідь, а іспанський — бик. Ну і вальс квітів — це і танець тваринки, в якої лише шерсть сіра.

Бо в новій історії неокласичного балету «Лускунчик», окрім сюжету, тотожному до традиційної версії цього балету, закладено концепцію — «казка в казці». Хореографія вистави вирішена засобами неокласичного та модернового балету. Співавтором лібрето став балетмейстер і народний артист України Віктор Литвинов. Головний диригент-постановник — Віктор Плоскін.

«Коли все навкруги здається тьмяним… Коли xайп, провокація та скандали руйнують зсередини… час зупинитися і згадати про любов. Ту, що надиxає та дарує віру в майбутнє… Людина, що коxає, несе у світ добро, яке має цілющу силу, — розповідає про постановку Артем Шошин. — І яким би сучасним і надтеxнологічним цей світ не був, силу коxання ніщо не здолає. Саме про це велике почуття, що здатне змінювати все навкруги, наш неокласичний балет «Лускунчик». Звичайно, історія постановки цього видатного балету дуже багата. Але доторкнутися до цього матеріалу мріє кожен xореограф».

У постановці Артема Шошина, окрім усього іншого, використано оригінальний відеоряд про неочікуване перетворення (Ганна Гарбуз). І це підсилює відчуття контексту існування балетного шедевру на музику Петра Чайковського.

Головні партії у прем’єрному показі виконували: Олексій Потьомкін (Лускунчик) — соліст Національної опери, заслужений артист України; лауреати міжнародних конкурсів Петро Наку (Дросельмаєр) та Яна Губанова (Клара) — провідна солістка Київської опери, а також Поліна Чепік, яка перетворилася в Маленьку Клару.

Leave a Reply