Зірки світової опери знову співали на Софійській площі

За задумом головного режисера Національної опери України Анатолія Солов’яненка кілька років поспіль у центрі столиці під відкритим небом співають п’ятеро солістів світових оперних сцен. Усі вони народилися в Україні, отримали тут музичну освіту, опанували сольний оперний вокал та акторську гру. Але згодом залишили рідні місця – і тепер співають на найпрестижніших сценах Європи, США та інших далеких регіонів планети.

Періодично вони повертаються до Києва, щоб дати змогу шанувальникам-співвітчизникам насолодилися їхньою майстерністю.  Черговий такий концерт відбувся 5 червня. Виступ уже вдруге проходив під акомпанемент оркестру Київської опери на Подолі, яким керував головний диригент Віктор Плоскіна. Грали добре, майже бездоганно, але восени 2020-го оркестр був у кращій формі.

Що було у програмі?

Почали з увертюри Миколи Лисенка до опери «Тарас Бульба». Далі протягом концерту прозвучали також увертюра Джоакіно Россіні до опери «Сорока-крадійка», вступ до четвертої картини опери Жоржа Бізе «Кармен», увертюра до опери «Сила долі» Джузеппе Верді, фрагмент з «Вальпургієвої ночі» Шарля Гуно (дивертисмент з опери «Фауст»).

Кожен оркестровий фрагмент передував виходу чергового соліста з арією або дуетами на музику композитора, чий оркестровий твір прозвучав. Оркестр грав місцями прекрасно, але не рівно. Наприклад, деякі номери звучали окремими розрізненими фрагментами, інколи хибили в інтонуванні та тембрально скрипки.

Виступили п’ятеро солістів: сопрано Оксана Дика, меццо-сопрано Валентина Плужнікова, тенор Олексій Пальчиков, баритон Віталій Білий та бас Євген Орлов. Вони виконали здебільшого арії з італійських опер ХІХ ст. – золотого віку європейської опери.

Чим порадували оперні зірки?

Усі вони – володарі прекрасних голосів, яскраві творчі особистості, майстри не лише вокалу, а й здатні до створення опуклих, яскравих сценічних образів.  Наприклад, бас Євген Орлов прекрасно розповів влучну історію про наклепи з «Сивільського цирульника» Дж.Россіні. Оксана Дика глибоко перевтілилася у трагічний характер арії Тоски з одноіменної опери Джакомо Пуччіні. Валентина Плужнікова, яка буквально днями повернулася зі стажування в нью-йоркській Метрополітен-опері, казково проспівала Хабанеру Кармен з опери Ж.Бізе. Чудово провів куплети тореадора Ескамільо з цього ж твору баритон Віталій Білий.

Які загальні враження залишилися?

Сподобався високий рівень роботи хору Київської опери (хормейстер – Анжела Масленнікова). Особливо це було відчутним у знаменитому хорі рабів з «Набукко» Д.Верді, у світлій, неквапливій мелодії якого багато прихованої сили, відвертої краси та непокори. Але, на жаль, оркестр схибив закінчення номеру.

Можливо, використовувалися не найвищого класу мікрофони: голоси співаків звучали не так природно і витончено, якими доводилося їх багато разів чути в столичній Національній опері і на європейських підмостках.

Але при цьому, навіть незважаючи на доволі «ординарну» складову репертуару концерту, і публіка, і знавці отримали велике естетичне, культурне задоволення. Було очевидним, що слухачі поверталися з концерту щасливі, голосно обговорюючи творчі та «особисті» нюанси життя зірок, що продемонстрували публіці свої найсильніші мистецькі якості.

Tags