Тільки зірки!

6 листопада Київська опера запрошує на прем’єру концертно-сценічної версії опери «Дон Жуан» В. А. Моцарта.

Тетяна Поліщук

одного боку карантин — це дуже неприємно і вже всіс він набрид за вісім місяців, а з другого, завдяки пандемії коронавірусу плани зірок опери кардинально змінилися (провідні театри світу закрилися до кращих часів) — і наші вокалісти не летять на закордонні гастролі, а лишаються на Батьківщині. От тому, для нас, меломанів, попри CОVID-19, з’явився шанс почути кращих із кращих українських  вокалістів! У п’яницю Київська опера запрошує на гранд-прем’єру концертно-сценічної версії опери «Дон Жуан» В. А. Моцарта. Постановку здійснив Віталій Пальчиков.  Головні партії виконають зірки оперної сцени: Андрій Бондаренко (Дон Жуан), Андрій Гонюков (Лепорелло) і Тарас Штонда (Командор).

— Концертно-сценічна версія опери вимагає надзвичайної концентрації усіх виконавців — як солістів, так і оркестру. У такій постановці важко сховатися за сценографією чи реквізитом, а основні акценти припадають на вокальні амплуа, акторську майстерність солістів та вправне володіння оркестром динамікою і темпами. На мою думку, у «Дон Жуані», який глядачі побачать 6 листопада, усі ці характеристики поєдналися якнайкраще, тож нас чекає справді захоплююча історія, — підкреслив  головний режисер Київської опери Віталій ПАЛЬЧИКОВ.

Прем’єрна постановка «Дон Жуана» стане єдиним цьому році виконанням із зірковим складом солістів. Андрій Бондаренко — переможець одного з найпрестижніших вокальних конкурсів BBC SingeroftheWorld в Кардіффі, один із найуспішніших баритонів Європи та Америки; Андрій Гонюков — лауреат міжнародних конкурсів та частий гість європейських оперних сцен; Тарас Штонда — народний артист України, соліст Національної опери. Жіночі партії в опері виконають лауреатки міжнародних конкурсів Юлія Погребняк (донна Анна) та Людмила Осташ (донна Ельвіра).

Оркестр Київської опери та Національний камерний ансамбль «Київські солісти» об’єдналися під керівництвом диригента-постановника прем’єри Сергія Голубничого, партія клавесина — Олена Жукова.

Існує легенда, що у Празі під час роботи над оперою Моцарт і лібретист Лоренцо да Понте зустрічалися з… Казановою, і той служив їм консультантом. Прем’єра опери  відбувалася в авральному порядку: композитор згадував, що співаки не встигли доучили свої партії, а він сам дописував останні сторінки партитури буквально напередодні прем’єри, так що музиканти отримали ноти прямо перед виходом на сцену…

Музика Моцарта виводить оперу за рамки комедії. Маестро створив глибокий твір, наповнений великих пристрастей і гострих зіткнень характерів. Дон Жуан — образ складний та  багатогранний. Засуджуючи свого героя на загибель, Моцарт в той же час поетизує, облагороджує його: відважний, чарівний, сповнений безмежної життєвої енергії.

Дон Жуан — не тільки плід музичного генія Вольфганга Амадея Моцарта, а й чудово створіння відомого лібретиста й перекладача Лоренцо  да Понте, що оточив великого спокусника тисячею перешкод і поставив його в воістину скрутне становище…

«Дон Жуан» — найбільша з коли-небудь написаних опер, — так вважали класики: Джоаккіно Россіні, Шарль Гуно та Ріхард Вагнер. Переконатися в цьому можна, послухавши версію, яку нині представляють митці Київської опери. І хай це буде лише концертне виконання. Ця музика причаровує і нікого не залишає байдужим, а закінчиться пандемія  і ми дочекаємося повноцінного сценічного прочитання шедевру бо цим твором зацікавився креативний і талановитий оперний режисер В. Пальчиков, який вміє своїми виставами зацікавити меломанів.

Тетяна Поліщук

Leave a Reply