Ромео і Джульєтта

Балет на 2 дії

Композитор: Сергій Прокоф’єв
Лібрето: Леонід Лавровський, Адріан Піотровський, Сергій Прокоф’єв, Сергій Радлов за однойменною трагедією Вільяма Шекспіра

Тривалість вистави – 2 год 10 хв

Постановний склад

Диригент-постановник – Олексій Баклан
Балетмейстер-постановник – Валерій Ковтун
Художник-постановник – В’ячеслав Окунєв
Диригенти – Віктор Плоскіна, Сергій Голубничий, Євген Воронко
Балетмейстери-репетитори – Оксана Хамровська, Костянтин Віновой
Режисер, який веде виставу – Тетяна Лук’янець

ДІЙОВІ ОСОБИ ТА ВИКОНАВЦІ (14 лютого 2021 року)

Ромео – Владислав Євтушенко
Джульєтта –  Ольга Постернак
Меркуціо – Павло Зурнаджі
Тібальд – Олександр Душаков
Бенволіо – Владислав Бондар
Паріс – Федір Зародишев
Капулетті – Анатолій Воронцов
Леді Капулетті – Ольга Неймарк
Герцог Верони – Лев Тодоревіч
Розаліна – Катерина Щебетовська
Патер Лоренцо – Євгеній Петренко
Годувальниця – Тетяна Денисюк
Монтеккі – Євгеній Петренко
Леді Монтеккі – Христина Дейнега
Міський люд, гості на балу – артисти балету.

Про виставу

Серед творів Шекспіра, які неодноразово привертали увагу діячів балетної сцени, першість незаперечно належить «Ромео і Джульєтті». Та справжню популярність веронські коханці здобули в балеті завдяки геніальній музиці Сергія Прокоф’єва, що досягла рівня шекспірівської трагедії. Історичною подією стала постановка «Ромео і Джульєтти», здійснена Леонідом Лавровським у 1940р. на сцені Ленінградського театру опери та балету. Ця вистава стала точкою відліку для пізніших інтерпретацій, а еталонний танець Галини Уланової перетворив образ Джульєтти на символ надії та кохання.

У 2002 р., наприкінці 20-го ювілейного сезону Київського театру опери і балету для дітей та юнацтва балетмейстер Валерій Ковтун представив своє бачення балету Прокоф’єва. Враховуючи досвід минулих постановок, дотримуючись першопочаткового лібрето, балетмейстер вирішує свою версію «найпечальнішої у світі повісті» засобами класичного танцю, насиченого виразною рельєфною пластикою та пантомімою, що надає виставі особливого динамічного темпоритму й надзвичайної емоційної виразності, закладеної у музиці Прокоф’єва. Стрімко розвивається сценічна дія – атмосфера вируючих на площі веселощів відтіняє драму, що насувається неухильно, розпочинаючись із беззмістовної ворожнечі, яка контрастує із святковим кипінням життя. Лише у любовних дуетах, сповнених проникливого ліризму, та у сцені загибелі героїв динаміка дії ніби уповільнюється. Засобами суто хореографічної виразності балетмейстер стверджує – справжнє кохання нездоланне у боротьбі з ненавистю, воно сильніше за смерть.

За ці роки вистава здобула багатьох прихильників не лише у Києві. Театр представляв «Ромео і Джульєтту» на гастролях у Німеччині, Іспанії, Португалії та на батьківщині Шекспіра – у Великобританії.

У час, коли довкола багато перекручень і так званих «осучаснень» класики, ця вистава розповідає про любов поетичною та романтично-піднесеною мовою справжнього мистецтва, виховує смак і облагороджує душу.

Балет адресовано глядачам середнього і старшого шкільного віку, а також дорослим.

Прем’єра вистави відбулася 31 травня 2002 р.

 

*використовується фонограма.